Här har ni listan

Jag har länge pratat om det.
Men nu är den äntligen här, listan över de sportkommentatorer jag stör mig mest på i svensk television.
Det har varit ganska svårt att rangordna dessa, men jag har kommit fram till ett beslut.

På första plats hittar vi inte helt oväntat, Anders Blomqvist
Anders Blomqvist kommenterar skidor åt (S)vergies Television tillsammans med Jakob Hård.
Jag har absolut ingenting emot Jakob Hård alls. han är en trevlig kommentator. Men Anders Blomqvist, hur kan en människa som han, få ett jobb som sportkommentator? Han är överdriven, glad trotts att det går rent sagt åt helvete för Svergie i olika sammanhang. Till exempel nu i helgen, under upploppet nämnde han två ord sammanlagt 11 gånger. 11 gånger! Ett ord han brukligt använder är "HÄRLIGT". Det räcker om han säger det en gång för att man ska må dåligt och byta kanal. Han är helt enkelt överdrivet positiv till allting.

Fortsättning följer...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tål du inte glada och positiva människor?:P

2008-01-29 @ 17:51:47
URL: http://annicka21.blogg.se
Postat av: Lilla Andreas

Jo då, visst gör jag det. Men INTE överdrivet positiva människor ;)

2008-01-30 @ 10:49:24
URL: http://iseeu.blogg.se

Skriv vad du tycker om inlägget:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-mailadress? (bara jag som ser den)

Har du någon blogg?

Vad ville du lille vän?

Trackback
RSS 2.0