Jobba är jobbigt med jobbiga människor

Har idag tillbringat förmiddagen uppe i Gösslunda hos en gubbe som vill ha en hemsida till sin hästgård. Så långt är allting lugnt. Men han förstår sig inte på upphovsrätt, hur man faxar saker till Danmark, eller så vet han inte vad ett momsnummer är. I ärlighetens namn vet inte jag vad momsnummer är heller skall tilläggas. Men vi fixade i alla fall detta efter mycket om och men. Det var jag som såg till att faxet kom fram i alla fall. Samt fixade en domänadress till hemsidan. Skall tilläggas att det var jag som fixade alltihopa åt honom.

Men detta var inte det enda han ville ha hjälp med. Jag skulle nämligen installera hans nya modem till ADSL. Vilket gick väldigt bra för det var bara att byta sladdar i stort sett med det gamla han hade. ADSL-modem är dyra saker. Därför ska man vara rädd om dom. Uppenbarligen har han inte varit det. Åskade lite i höstas ju, då rök alltihopa för honom. Smart. Men i alla fall så löste det sig.

Men det var inte slut där, nu skulle jag hjälpa honom med digitaltv från Telia. Inte världens svåraste uppdrag direkt. Bara det att han hade teven på andra sidan alvaret typ. Så den lilla sladden som telia hade skickat med på typ två meter räkte inte att dra från ADSL-modemet till teven på andra sidan alvaret.. Vi struntade i att fixa digitaltv. Han skulle fortsätta köra med "Robban-Boxen" sa han. Jävligt roligt namn på Boxer tycker jag. Bara jag som tycker det.

Nu över till en annan sak. Det ska bli storm. Vad roligt. Alltid mysigt med strömavbrott. Kalla hus. Öppen eld i spisen. Stearinljus på borden. Verkligen mysigt. Någon som håller med? Det var dom positiva sakerna. Dom negativa är många. Man kan inte gå på toaletten, dator och TV fungerar inte. Man kan inte dricka vatten. Man kan inte koka sig mat eller kaffe, eftersom det inte finns något vatten. Men hur som helst. Det ska bli kul med storm igen. Det är jag nog ensam om i hela Svergie att tycka.

Kommentarer
Postat av: denke

jag tycker oxå att det ska bli roligt med storm. men inte om det förstör för en massa människor, då är det inte roligt längre. tycker synd om dom som förlorar massa pengar på att vi ska ha roligt..

2008-01-17 @ 12:35:31
URL: http://deenkee.blogg.se
Postat av: Lilla Andreas

Ja det är tråkigt för dom. Men det är inget vi rår över faktiskt. Hoppas bara ingen skadar sig eller dör.

2008-01-17 @ 12:36:39
URL: http://iseeu.blogg.se
Postat av: Nilla

Jasså, ska det bli storm? (när, var, hur?)

2008-01-17 @ 13:12:08
URL: http://nillasliv.blogg.se

Skriv vad du tycker om inlägget:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-mailadress? (bara jag som ser den)

Har du någon blogg?

Vad ville du lille vän?

Trackback
RSS 2.0