Robins

Det blev ingen storm. Tur var väl det. Vad skulle man gjort annars liksom?
Utan TV när det är en härlig sporthelg med skidor utför och på längden med ett gevär på ryggen. All engelsk fotboll man missar på grund av strömavbrott. Skönt att det uteblev som sagt. Synd om dom som dock inte har någon ström för tillfället.

Nu har man alltså tre datorer i hushållet. En huvuddator där allt är kopplat till, för övrigt den jag använder just nu och för det mesta också. Sen har vi en dator inne på mitt rum. Den använder jag bara till surfning och läsa mejl. Men det senaste tillskottet till datorfamiljen kom igår. Kristin har skaffat sig en laptop av märket HP. Rätt okej dator. Fast jag får ju inte låna den så jag kan inte utforska den som jag vill. Men men. Nu är vi tre stycken som slåss om platserna på det trådlösa nätverket, som inte ens är vårt egentligen. Ni som är dom rättmäriga ägarna, ni måste säga till när ni vill ha tillbaka routern! Jag ska ju fixa det inne i Kalmar hos er någon dag. Kanske till veckan? Nog om datorer.
* * * * * * * * *
Nästa vecka händer det lite saker.
Det var något viktigt på måndagen som jag inte kan komma ihåg var det var för något. (A)
Jag kommer nog på det när det är tisdag. Attans att man ska vara så glömsk,
eller vad säger du miniknubbis? Vad var det vi skulle fixa då?
Äsch det kommer väl fram vad det lider tror jag.
* * * * * * * * *
Ni som saknar stryktipsraden. Jag vet att det är en hel del faktiskt.
Jag orkar inte lägga upp den. Mina rader går inte hem för tillfället. Jag lovar att jag ska lägga upp en vinnande rad snart.
* * * * * * * * *
Sen till Annica får jag lov att säga hemskt mycket GRATTIS till det fasta jobbet som TU.
Jag är inte ett dugg avundssjuk. Jag sitter inte och gråter över att jag inte har något jobb. Jag är glad ändå.
(Märker ni hur ironisk jag är i de tre sista meningarna?)
* * * * * * * * *
Tills nästa vecka hoppas jag svenska folket tar sitt förnuft till fånga och röstar ut Danny ur Let's Dance. Danny är fasen värre än Darin. Darin och Uffe, kom tillbaka, allt är förlåtet.
* * * * * * * * *
Nähä, nu har miniknubbisen något att läsa medan jag går och kokar mig en kopp kaffe, tar en semla, tittar på skidskyttet och avslutar kvällen med Premier League och Hockey-night på Canal+. Det blir en lång dags färd mot natt eller vad det heter.

Kommentarer
Postat av: denke

gud va bra att du bloggar mer :D me like! vad gäller måndag så kommer jag inte ihåg vad det viktiga är?

2008-01-19 @ 15:04:39
URL: http://deenkee.blogg.se

Skriv vad du tycker om inlägget:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-mailadress? (bara jag som ser den)

Har du någon blogg?

Vad ville du lille vän?

Trackback
RSS 2.0