Årets första jordgubbar

Oj vilken morgon detta blev. Men i allt ståhej så ar jag smakat årets första Öländska jordgubbe.

Willy ringde idag på morgonen när jag som vanligt lyssnade på "Vinn Adams pengar". Inget kan störa mig från att inte lyssna på just den programpunkten. Idag var inget undantag. Jag struntade i att svara.

Efter det satte jag mig vid datorn och tänkte skriva ihop morgondagens "inför-matchen". Det blev ingenting av det. Istället ringde Willy igen, denna gången kunde jag inte strunta i att svara. Anledningen till att han ringde var att han ville att jag skulle åka till Kastlösa och hämta jordgubbar av Karl-Hermann. Sagt och gjort.

Jag körde till Kastlösa. Körde fel. Hittade inte den bevattningsdammen som Willy hade pekat ut som ett riktmärke.
Till slut efter ett antal felkörningar så kom jag rätt. På fältet låg det massor med arbetare från polen och plockade jordgubbar. Jag fick fyra lådor jordgubbar av en polack och körde glad ihågen hemmåt mot Alby-Boden.

Väl hemma smakade jag, Martina och Jessica på varsin jodgubbe. Dom var väldigt goda.
Och i eftermiddag ska jag in igen på affären och jobba. Andra dagen i rad 13:00-18:15. Och imorgon på nationaldagen jobbar jag också, samt hela lördagen.

Vi ses där om ni vill!

Kommentarer
Postat av: turez

Du kan ju skicka hit några jordgubbar ;)

2008-06-05 @ 11:19:16
URL: http://turez.wordpress.com
Postat av: Lilla Andreas

Kanske det =) 30:- litern för dom :O

2008-06-05 @ 12:18:56
URL: http://iseeu.blogg.se/

Skriv vad du tycker om inlägget:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-mailadress? (bara jag som ser den)

Har du någon blogg?

Vad ville du lille vän?

Trackback
RSS 2.0