Brist på inspiration

Jag har ingen aning om vad jag ska skriva om egentligen. Totalt nollställd. Är mest förbannad för att Kalmar FF får lov att ta sig till Borås för att försöka slå ut Elfsborg i kvartsfinalen i Svenska Cupen. Skit också. Hade ju hoppats på lite lättare motståndare. Till exempel Hammarby. Aja, det är väl bara att bita i det sura äpplet och komma igen.

Jag är i alla fall stolt att jag befann mig på Fredriksskans igår och såg matchen på plats. Stämningen var kanske inte den bästa, men nu när jag sett matchen i efterhand, ja jag spelade in den på datorn, så lät det ungefär som när det var allsvensk fotboll när Kalmar gjorde mål.

Vad händer då i veckan? Jo det blir jobb och fotboll.
Imorgon måndag ska jag jobba kvällspass med Willy. Kom gärna och underhåll mig en stund efter klockan 18:00 för då brukar det nämligen vara tämligen dött på affären.
Tisdagen är det också jobb som gäller, morgonpass mellan 8-14. Rätt soft ändå. Då kan man hitta på något roligt på eftermiddagen/kvällen i form av fotboll eller tennis.
Onsdagen kommer bli en plågodag. Omstart i Allsvenskan för Kalmar FF mot Gefle i Gävle. Jag jobbar kvällen. Förbannat också. Blir till att följa första halvleken av matchen på affärens text-tv och sen springa in till Ingvar och se andra halvlek där.
Torsdagen inbjuder inte till några större aktiviteter skulle jag tro. Det är väl bara lite jobb på morgonen sen är det nog inget mer. Blir väl kanske lite fotboll på eftermiddagen eller tennis. Det får framtiden och vinden utvisa.
Fredagen kan vi säga samma sak som vi gjorde för torsdagen bara det att jag jobbar kväll och inte har någon möjlighet att spela någon fotboll/tennis. Dessutom så skulle det varit seriematch för HAIK på fredagen, om det inte vore för att dom tagit ett dumt sommaruppehåll. Fotbollen ska ju spelas på sommaren när det är som bäst väder. Men icke. Nu ska vi tvingas vänta till i augusti.
Lördag med stor L. Kalmar FF möter Halmstad hemma på Fredriksskans. Jag är ledig och kommer givetvis vara i Kalmar under dagen. Kanske kan få med mig någon annan som vill se matchen också.
Söndagen kommer innebära massa lathet. Ledig och kommer bara vila ut.

Kan nog hända att jag kommer med ändringar eller nya saker under veckan, men det får som sagt framtiden utvisa. Kvällen har tillbringats med att lyssna på Enya. Fasen va bra musik det är. Lugnande och harmoniskt. Jättebar avslappningsmusik efter att man tränat, eller när man bara ska somna in på kvällen.

Nu när jag tittar tillbaka på inlägget här så ser jag att det blev ganska långt. Inspirationen verkade inte ligga så lågt som jag trodde när jag startade skrivandet. För att avsluta med något bra vill jag tipsa om att läsa Stephanies blogg och Dennis blogg.

See ya!

Kommentarer

Skriv vad du tycker om inlägget:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-mailadress? (bara jag som ser den)

Har du någon blogg?

Vad ville du lille vän?

Trackback
RSS 2.0