EM-match nummer 2 & 3

Skrev ju aldrig någor om matchen igår mellan Portugal-Turkiet. Här kommer därför ett litet referat kring den matchen.

Portugal som är lite av en nation som kan gå hela vägen mötte alltså Trukiet igår. Portugal var det bättre redan från start. Jag hade väntat mig mer av stjärnan Ronaldo, han var inte fullt så bra som jag hade trott. Han hade en farlig frispark i matchen som kunde gått in. Istället gjorde turkarnas målvakt en räddning med fingertopparna och tippade frisparken i stolpen. I andra halvleken kom utdelningen för Portugal. Pepe i Portugal väggspelade sig fram centralt med Nuno Gomez som satte 1-0. På tilläggstid fastställde Raul Meireles slutresultatet till 2-0 efter en kontring som var signerade Ronaldo. Portugal vann rättvist. Därmed inkasserade jag den andra rätta krysset i EM-tipset.

Så över till dagens första match i grupp B.

Värdnationen Österrike spelade mot Kroatien ikväll. Matchen slutade 1-0 till kroaterna efter att dom fått en straff precis i början av matchen. Det blev också det enda målet vi fick se. Kroatien var det bättre laget första 40 minuterna i en match som hade många fasthållningar och fula fällningar. Värdnationen inledde andra halvlek skapligt innan Kroatien vaknade till och det kändes öppet vilket lag som skulle göra matchens nästa mål. Med kvarten kvar hade Österrike ett par riktiga vassa chanser att kvittera. Österrike gör därmed sällskap med sin arrangörskollega Schweiz och som också har en förlust. Härmed inkasserade jag det tredje rätta krysset i EM-Tipset. Bara 10 matcher till som ska gå vägen så har jag 13 rätt.

Nu väntar EM:s första riktigt tunga batalj. Landsderby mellan Tyskland och Polen. Kommer en liten rapport om matchen imorgon, för jag hinner inte skriva om den ikväll.

See ya!

Kommentarer

Skriv vad du tycker om inlägget:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-mailadress? (bara jag som ser den)

Har du någon blogg?

Vad ville du lille vän?

Trackback
RSS 2.0