EM-premiären

Första matchen i EM är slut.
Matchen mellan Schweiz-Tjeckien slutade 0-1.
Själva matchen var ett riktigt sömnpiller anser jag. Inget ordnat spel över huvudtaget. Vi får hoppas att alla matcher inte kommer se ut såhär som denna gjorde.

Tjeckiens mål kom till efter en hörna. Schweiz som slog undan bollen och var på väg mot en kontring blev av med bollen. Bollen nickades tillbaka mot Schweiz straffområde där Svêrkoš gjorde 1-0 för tjeckerna med en sneträff. Men alla mål räknas, även dom fula.

Schweiz var dock det bättre laget på planen och skapade flest chanser.
Man borde gjort mål på den dubbelchansen man hade i andra halvlek. Precis innan situationen uppstod var det en väldigtmisstänkt handssituation som borde renderat i en straff för Schweiz. Istället dök då dubbelchansen upp, där då
Petr Čech gjorde en kalasräddning som studsade ut till en Schweizare som satte returen i ribban. Ett rättvist resultat hade varit 1-1.

Eftersom Tjeckien vann inkasserade jag mitt första rätt på EM-tipset.

Nu ser jag fram emot matchen Portugal-Turkiet lite senare ikväll, där Portugal borde ta en enkel seger. Men man ska aldrig säga aldrig. Skrällar har inträffat förr.

Kommentarer

Skriv vad du tycker om inlägget:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-mailadress? (bara jag som ser den)

Har du någon blogg?

Vad ville du lille vän?

Trackback
RSS 2.0