Grattis och fakturan är inte min

Sitter för närvarande i Kalmar just nu. Har nämligen varit på en intervju för Media Markt. Den gick nog väldigt bra skulle jag tro. Fick ha en egen intervju med den blivande kassachefen. Klockan var 08:00 när intervjun satte igång och den var färdig vid 08:30. Då passade jag på att åka upp till lägenhetn, där jag nu befinner mig.

I brevlådan låg det ett brev från Telia. Det stod förljande min adress och allt sånt på kuveret så jag öppnade. Tänkte att det kanske var reklam från Telia eller att dom håller på och förklara för mig att bindningstiden för mitt bredband håller på och löpa ut. Men i alla fall jag öppnade. I brevet visade det sig ligga en faktura på 735 kronor för Telia Fiberlan. Jag har inte ens Telia Fiberlan, ännu. Hur kan det då komma sig att jag får en faktura med mitt namn och adress på? Ja inte vet jag. Tills jag upptäckte att det det inte stod någon trappuppgång på brevet. det står enbart numret. Så det kan omöjligt vara min faktura.

För säkerhets skull logga jag in mig på bredbandswebben.se för att kolla så ingen annan varit och beställt bredband till mig för att jävlas eller så. Men där stod det att det inte fanns några bredbandstjänster levererade till min adress. Jäkligt mysko. Och jag vet inte vad jag ska göra med fakturan heller. Den ska vara betald den 30 juni. Det är ju snart. Jag vill dessutom inte att den stackare som egentligen ska ha fakturan ska få en betalningsanmärkning. Posten lär ju lägga samma påminnelse i min brevlåda igen när den väl kommer, då kanske jag inte är här i Kalmar och kan kolla. Jäkla skit.

Kan det finnas någon mer som heter Andreas Johansson på gata nummer 19?
Ja jag vet faktiskt inte. Får väl ringa telia och höra mig för.

Över till något annat.

Idag fyller nämligen Dennis år. Han blir en liten myndig pojk. Nu får han gå ut på krogen och dricka vin om han vill, eller varför inte Jägermesiter. I alla fall stort Grattis till honom!!

Nu lämnar jag Kalmar för att bege mig hemmåt och slappa på min lediga dag idag.
Adjöken.

Kommentarer
Postat av: denke

ja nu är jag myndig och får göra preciiiis vad jag vill. nästan iaf, annars blir väl reinfeldt arg. det var roligt när du bodde här inne. jag ska skaffa ett jobb till dig här i höst. gillar du att vända hamburgare? ;)

2008-06-12 @ 17:10:23
URL: http://deenkee.blogg.se/

Skriv vad du tycker om inlägget:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-mailadress? (bara jag som ser den)

Har du någon blogg?

Vad ville du lille vän?

Trackback
RSS 2.0