Grillning på lönedag

Åh, ikväll har varit lite fest. Eller ja det var ingen stor fest. Vi grillade enbart lite kareéskivor från ICA. Men det var som sagt riktigt gott. Särskilt gott är det när man själv grillar och vet att man får till det så jäkla bra. Det är världsklass. Jag tror aldrig vi grillat lika mycket någon sommar innan, då har sommaren nästan precis börjat. Det är soft.

Som sagt det har jobbats en del av dagen också. Det fanns inte så väldans mycket att göra i butiken. Onsdagar är en onödig dag. I alla fall ur den affärsmässiga synvinkeln. det händer absolut ingenting förutom att mejeribilen kommer med mjölk. Det kastar man ju in ganska fort i kylarna. Så det ska bli skönt imorgon att veta att det kommer en varubilar med diverse grejer som man kan pyssla med under dagen.

Ikväll är det åter fotboll. Semifinal mellan Tyskland och Turkiet. Vi har en kund på affären som är nästan beredd att sätta sin förmögenhet på att turkarna vinner ikväll. Jag är inte lika säker på att dom faktiskt gör det. Det skulle vara EM:s största skräll om tyskarna åker ut i semi. I den andra semifinalen möts ju Spanien och Ryssland, som spelas imorgon, där jag hoppas innerligt att Ryssland tar hem segern. Dom har spelat bäst fotboll hittills. Det är roligt att titta på. Det gillar jag.

För övrigt är det fotboll på fredag i form av seriespel i division sex Kalmar. Jag ska fotografera och skriva om matchen som jag alltid gör. Det är verkligen kul när folk säger på affären att det är bra det jag skriver, samt att jag varvar med foton. Jag själv har svårt att ta till mig den positiva kritiken. Jag borde bli bättre på det. Jag viftar hellre bort kritiken med med ett "Äh, det är väl inget", när jag egentligen borde sagt "Åh vad roligt att du tycker det. Tack så mycket".

Lördag kommer jag åka till Kalmar. Jag ska försöka hinna med att springa i lite affärer, för dom måste väl ha öppet en lördag inne på Kvarnholmen? Eftermiddagen sen kommer vigas åt fotboll på Fredriksskans. Svenska Cupen knackar på dörren och jag är inte sen att öppna upp för ännu ett cupår med Kalmar FF.

Kommentarer
Postat av: IKA

Hej! Snygg blogg. Men inte är det största skrällen om Tyskarna åker ut i semin? Större skräll att ryssarna slog ut Holland eller att Turkiet gick vidare från gruppen! IKA

2008-06-25 @ 19:59:04
URL: http://sport.blogg.se/
Postat av: Stephanie

Ja det är öppet i stan

2008-06-26 @ 15:16:37
URL: http://peffling.blogg.se/

Skriv vad du tycker om inlägget:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-mailadress? (bara jag som ser den)

Har du någon blogg?

Vad ville du lille vän?

Trackback
RSS 2.0