I väntans tider

Dom som känner mig lite väl mycket vet att jag är tokig i väder och vind. Speciellt åska.
Det enda som fattas är bara en egen väderstation från Clas Ohlssons eller något sådant. Jag bara älskar att sitta och beräkna och titta på olika vädersiter på nätet. Speciellt följer jag blixtradar.

Förra året lyckades jag faktiskt fotografera blixtar. Det var lite tufft sådär.
Jag kände mig rätt stolt faktiskt. Som tur var det nattåska jag fotograferade, vilket är betydligt lättare än att otografera i dagsljus.

Ikväll är en sådan dag då jag sitter och väntar på åska.
Som ni ser på denna bilden har det åskat rätt kraftigt under kvällen i holland, danmark och tyskland.
Jag bara väntar på att det ska dra sig upp mot Öland så jag kan fotografera. Men än så länge är det en bit bort.

Kan meddela att på en timme fördubblades antal blixtnedslag från 2309 nedslag mellan 00:00-18:00 idag, till 4559 nedslag mellan 18:00-19:00. Det är häftigt.

Kommentarer

Skriv vad du tycker om inlägget:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-mailadress? (bara jag som ser den)

Har du någon blogg?

Vad ville du lille vän?

Trackback
RSS 2.0