Ledig

Puh. Idag har man varit ledig från sommarjobbet. Det är skönt att vara det ibland. Ledig alltså. Slippa tänka på vad man måste göra. Trotts att det inte  varit något ordinarie jobb idag har det ändå pysslats här hemma.

Vi målar om lite varstans. Det ska tydligen bli ommålning av boningshuset i sommar också. Men det är en senare historia. Idag har det alltså målats dörrar istället. Jag som själv tycker att jag målar bra lyckades kladda ner mig å det grövsta idag. Hela höger hand var röd innan jag avsutade med att ha ut en burk med färg. Verkligen lyckat.

Idag kom f.ö mitt anställningsbevis från Media-Saturn att jag är anställd hos dom och Media Markt i Kalmar från och med augusti. Jag tror inte jag sagt det eller skrivit det på bloggen innan att jag fått ett deltidsjobb på Media Markt som öppnar i höst. När vet inte ens jag. Även om jag skulle veta det, så skulle jag inte säga det ändå. I alla fall inte här.

Känns skönt att veta att jag har jobb i alla fall till februari 2009. Är ju en provanställning på sex månader först. Brukar ju vara så.

Imorgon börjar jag jobba 14:00 på ICA. Vi stänger inte förän 20:00 nmu på vardagarna, så dagarna är långa.

Ikväll är det ingen fotboll. Eller jo, Kalmar FF spelar mot Trelleborg i en träningsmatch. HAIK spelar B-lagsmatch borta på Ljungbyholm. Men ingen av dessa matcher kan jag se. Det får bli South Park ikväll mellan 22-23 innan man lägger sig.

Kommentarer

Skriv vad du tycker om inlägget:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-mailadress? (bara jag som ser den)

Har du någon blogg?

Vad ville du lille vän?

Trackback
RSS 2.0