Man mår som man förtjänar

Jag vill inte påstå att jag drack överdrivet mycket alkohol igår. Det gjorde jag faktiskt inte.
Det blev dock ett antal glas vin till maten. Det var allt. Eller iof, vi grundade med en öl var när vi grillade.

Gårdagen bestod annars mestadels av jobb. Har ju jobbat hela denna veckan, med undantag från idag då. Det är verkligen skönt att var ledig. Men man vet inte vad man ska göra riktigt. Borde egentligen sova ut ordentligt. Men då försvinner ju dagen. Hur som helst så jobbade jag 8-16 igår. Det var förvånansvärt mycket folk i rörelse ändå. Jag trodde inte det skulle vara det. Dessutom kom alla varubilar på samma gång, igen. Har ni hört den historien förr måntro?

Kvällen sedan inleddes med att vi grillade god mat. Eftersom jag är grillmästare var det således jag som stod för grillningen. Det blev utsökt gott. Kareéskivor varvat med Entrecôte med tillbehören potatisklyftor och salladsmix. Potatisklyftorna blev aningen för salta. Men dom hade jag inget ansvar för som tur var. Därför blev man väldigt törstig efter maten. Jag vade att släcka törsten med något vin som gästerna hade tagit med sig. Jag borde använt mitt förstånd och släckt törsten med vatten. Istället klunkade jag på med vitt vin. Sen försvann mina minnen från resten av kvällen. Sen mår man också lite dåligt såhär dagen efter. Man får helt enkelt skylla sig själv.

På det hela taget var det en riktigt trevlig kväl, i alla fall så långt som jag kommer ihåg det.

Kommentarer
Postat av: Stephanie

Haha, det låter inget vidare..Hoppas du blir bättre snart då ;- )

2008-06-21 @ 15:06:34
URL: http://peffling.blogg.se/

Skriv vad du tycker om inlägget:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-mailadress? (bara jag som ser den)

Har du någon blogg?

Vad ville du lille vän?

Trackback
RSS 2.0