Rest in Peace Canal Plus

Idag har TV4 gjort klart med en affär angående Canal Plus.
Man har köpt upp hela bolaget C More Entertainment AB.
Köpet är ännu inte godkänt men mycket talar väl för att det kommer bli det. EU måste bestämma först läste jag på DM.
Tänker nu följande senario: TV4 äger Canal Plus. Man äger alltså Canal+Sport 1&2 samt filmakanalerna som jag inte tänker rabbla upp namnen på eftersom dom som är insatt redan kan alla dessa. Största faran är med Sportsändningarna. Tänk er Patrick Ekwall, Ola Wenström, Olof Lundh och Jihde i samma studio. Det kommer ju förfan vara som clown-tv. Dessutom lär man väl puffa som tusan för den vedervärdiga site fotbollskanalen.se

Jag hoppas innerligt att Granqvist, Fjellström, och Blom får vara kvar och sköta snacket i studion på kommande sportsändningar. Samt att man har kvar Ankan och Arne i hockeysändningarna och som kommentatorer. Jag vet att jag avskyr Arne, men jag avskyr Perlskog betydligt mer som kommentator. Tänk er själva Perlskog kommentera NHL och Elitserien samt Allsvenskan. Han är ju redan så kass. Nej, gör inte inte om Canal+. Låt bara köpet gå igen. Vi vill slippa reklam i betalkanalerna som vi betalar för. TV4 får gärna starta en TV4-reklam med enbart propaganda från Twins och diverse andra skitbolag som säljer uppblåsbara madrasser osv. Men jag kommer inte titta på en sådan kanal i alla fall.

Låt bli Canal Plus snälla TV4!

Kommentarer

Skriv vad du tycker om inlägget:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-mailadress? (bara jag som ser den)

Har du någon blogg?

Vad ville du lille vän?

Trackback
RSS 2.0