Snart börjar allvaret

Ni kanske har märkt av att det inte blivit så mycket bloggande de senaste dagarna. Det har liksom inte funnits tid till det efter allt jobb som varit. Men idag har vi äntligen avslutat allt här hemma på Öland. Alla maskiner osv står för närvande still. Det känns skönt.

Nu är jag ledig en två dagar, sen börjar mjukstarten av sommarjobbet. Och jag vet redan nu lite nyheter som ICA har planerat in. Den första nyheten kom med ICA-bilen idag. "Nyheten" ska stå där alla backar med läsk står. Jag själv trodde att det stod ett sprillans nytt piano på lastbryggan idag, men där hade jag fel. Paktetet såg nämligen ut så. Vad var det som stod där, och som ska står där läsken står undrar ni kanske? Mer om de lite senare när allt är klart.

I alla fall så jobbar jag på affären på fredag och lördag.
Fredagen hade jag planerat att efter jobbet åka och titta på HAIK i Rälla, men det sprack tack vare att dom flyttade matchen på grund av att det är något som kallas nationaldagen, som ingen bryr sig om och som man verkligen inte får fira, för då är man rasist. Är det inte ett konstigt samhälle vi lever i.
Blir till att åka till Persnäs i höst kanske.Derbyt ska jag i alla fall se på Björket.

Sitter ikväll med nya sommarschemat för Albylen och skriver det klart.
Ska nämligen komma ett nytt utskick inför somarens alla aktiviteter. Jag tänkte dra dom lite kort här:

- Spinningen kommer vara igång fyra dagar i veckan med ett pass om dagen. Måndag, Onsdag, Torsdag och Söndag
- Tennisbanan är öppen från den 15 juni
- Knatteforbollen drar igång den 23 juni
- Hennings Sommarcup den 24 juli
- NYTT: Albylendagen med Sesseloppet den 1 augusti

Lite av de sakerna som kommer hända häromkring i sommar.
Tycker dock det är lite tråkigt att man skrotat "HAIK-veckan" som varit tradition de senaste åren.


Kommentarer

Skriv vad du tycker om inlägget:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-mailadress? (bara jag som ser den)

Har du någon blogg?

Vad ville du lille vän?

Trackback
RSS 2.0