Tack och hej Mix Megapol

Jag överväger starkt att ännu en gång byta radiokanal.
Förr lyssnade jag enbart på Rix FM som jag då tyckte var väldigt kul, men som på senare tid urartade. Det var liksom inte roligt längre. Då kom räddaren i nöden. Radio Match försvann och ersattes av Mix Megapol. Många ansåg nog detta var skit. Och det kanske det var också. Nu blev reklamkanalen Radio Match som på den tiden var lokal och sände från Kvarnholmen i Kalmar uppköpt av SBS som satte Mix Megapol på frekvensen.

Jag såg möjligheter med den nya kanalen. En nackdel var dock att den sändes från Stockholm, vilket Rix FM också gjorde. Men jag bytte till Mix Megapol på morgonen. Då spelades Äntligen Morgon med Adam och Gry vilket var så mycket bättre än Riz Morronzoo. Har sedan dess enbart lyssnat på Mix Megapol under dagarna. Aldrig Rix FM. Inte ens för ett reklamavbrott har jag bytt till en annan station. Men idag överväger jag att bojkotta Mix. Anledningen? Jo att istället för Adam&Gry på morgonen heter det nu under sommaren "Äntligen Sommar med Katrin och Rasmus".

Jag avskyr Katrine Schulman. Alex Schulman kan jag leva med coh stå ut med i viss mån. Men aldrig att jag kan acceptera henne. Fy fan.
Så här säger Rix FM om Äntligen Morgon: 
"Äntligen Morgon fokuserar mycket mer på att vara ett Stureplansprogram med Anders Timell och mycket . Vi har hela tiden haft strategin att ha ett nationellt tänk och det tänker vi hålla kvar vid. Sett i hela riket är vi större"

Mycket ligger nog i vad dom säger. Det stämmer när jag tänker efter. Mix är inte så nationellt som Rix FM.
Jag tror jag byter till 104.0 under sommaren i alla fall. För att slippa Katrine Schulman. TACK!

Kommentarer
Postat av: Stephanie

Haha..hon är ju jätterolig!

Rix fm rullar hela dagen när jag jobbar. Till slut är man så jävla trött på E.M.D, melodifestivallåtar och andra låtar som de spelar h e l a tiden!

2008-06-23 @ 15:42:28
URL: http://peffling.blogg.se/

Skriv vad du tycker om inlägget:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-mailadress? (bara jag som ser den)

Har du någon blogg?

Vad ville du lille vän?

Trackback
RSS 2.0