Derbyfest


Ikväll är det äntligen dags.
Hulterstads AIK ska spela ett väldigt klassiskt Ölandsderby i afton.
Ärkerivalen SSG IF kommer på besök till Kvarnvallen. Denna matchen får man inte missa om man har något hjärta i någon av klubben/föreningen.

Jag själv har laddat som tusan. Jag vet att Hulterstads AIKs spelare har laddat också.
Alby-Boden kör stora annonser utanför om att det är Derby.
PÅ HAIK:s hemsida har jag också triggat upp stämningen en aning med bilder och text.

Anderssons Sportblogg har också triggat upp stämningen på sin blogg.
Jag diggar den bloggen mycket. Man får reda på mer där än av någon annan.

SSG verkar inte så laddade inför kvällens match dock.
Intresset på deras hemsida verkar svalt, sen vet jag ju inte hur det är i de egna leden. Dom kanske sitter hemma hos någon och laddar med vitlök eller whatever.

Hur som helst blir det en toppenmatch, och efter matchen drar hela spelarstabben till Albylen för fest efteråt.
Jag kommer självklart vara på plats och rapportera.

Tack för mig så länge.

Kommentarer

Skriv vad du tycker om inlägget:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-mailadress? (bara jag som ser den)

Har du någon blogg?

Vad ville du lille vän?

Trackback
RSS 2.0