En uppdatering

Någon efterlyste en uppdatering. Och ja, det vore kanske på sin plats. Det var väldigt länge sedan jag skrev något. Men anledningen är att jag har haft så mycket att gör så det har inte funnits tid till att skriva någonting över huvud taget. Har det hänt något av värde att berätta om då?

Ja ska vi börja med det tråkiga har ju Kalmar FF åkt på en snöplig förlust i onsdags mot IFK Göteborg. Sveriges skattesfuskande förening lyckades med bedriften att vända ett 0-2 underläge till seger på 8 minuter.
Det var fullsatta läktare hos Jonssons i onsdags i alla fall. Tror aldrig vi varit så många där någon gång, samtidigt och tittat på Kalmar FF.

Jag kan dock inte räkna in mig i stammisskaran som alltid följer Kalmar FF i Skärlöv. Tycker jag borde varit där fler gånger i år än vad jag egentligen varit. Anledningen är väl att jag sett bortamatcher på teven här hemma.

Det var det tråkiga. Nu över till lite roligare saker.
Jag har jobbat i affären i fredags-lördags förra veckan,och även denna veckan, i onsdags.
Dessutom ska jag ju jobba även i sommar i affären. Men det verkar bli utan Andreas. Vilket är hemskt tråkigt.
Det är nästan så jag kommer ligga sömnlös och grubbla över hur detta egentligen skall gå. Man har varit van att Andreas alltid finns där på sommrarna. Men i år ser det alltså inte ut så. Fasen detta blev tråkigt detta stycke också.

I fredags (2/5) satt jag, Andreas och Annica i ösregn på Kvarnvallen och bevittnade fotboll. Tyvärr förlorade HAIK. Snöpligt efter att, enligt mig, totaldominerat i första halvlek mot ett pressande Rockneby IK.
Ikväll är det så dags igen att bänka sig på Kvarnvallen, det är dags för ÖM-Kvartsfinal mot Mörbylånga GoIF. Lite mer publik ska det väl ändå bli till denna matchen. Dessutom ska jag väl kunna få ihop lite fler bilder än dom 4 som jag lyckades ta i ösregnet i senaste matchen. Håll utkik på hemsidan för mer informtion hur det går i dagens match. Snacket inför matchen har gått varmt i gästboken.

Dessutom har jag/hemsidan blivit omnämd i Anderssons Sportblogg inför matchen ikväll. Daniel Palmelund som bevakar den Öländska fotbollen på ett mycket korrekt och fyndigt sätt ska även börja skriva på Ölandsbladets bloggavdelning.

Nu har ni fått er uppdatering. Jag hoppas det kommer ännu en snart.

Kommentarer

Skriv vad du tycker om inlägget:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-mailadress? (bara jag som ser den)

Har du någon blogg?

Vad ville du lille vän?

Trackback
RSS 2.0