Blytungt huvud

Personalfest i Kalmarsalen igår. Uppklädd och fin. Vit skjorta, svarta byxor och en lånad väst från Dennis. Klockrent.

Wallmans on tour. Klockrent. Musiken. Tummen upp. Stämningen i Kalmarsalen? Fantastisk.
Det dansades på stolar och bord för fulla muggar. Jag var en av dom som gjorde detta. Det var nog det roligaste som hänt på mycket länge. I alla fall efter Halmstads-resan.

Drog vidare till Harrys, kom därifrån innan klockan 02.00. Sofie och jag sällskapade genom Kalmars gator. Hon fick sedermera skjuts av sin kille, jag fick cykla hem. Men det var skönt.

Idag mår man? Tummen ner.
Trodde att jag fått maginfluena i morse. Stod och hulkade i duchen men det kom inget. Kände mig genast bättre och beslutade mig för att gå till jobbet. Jag ville verkligen inte vika ner mig. Räknade kassan, men precis utanför kassakontoret började jag hulka igen. Sprang på toa. Kom fortfarande ingenting. Kände mig bra igen.

Efter en timme i kassan fick jag så överge den till förmån för Peter. Tack Peter.
Gick hem, och sen när jag väl kom hem spydde jag. En gång. Lång på soffan och slötittade på Dansbandskampen, sov emellan åt. Käkade vindruvor. Och maten har jag fått behålla sen dess. Har ätit lite makaroner och köttbullar nu ikväll, och jag känner mig faktiskt bra. Så antagligen var det inte maginfluensa som jag först trodde. Så till jobbet skall jag gå imorgon.

Känns ändå förjävligt att behöva gå hem.

Kommentarer

Skriv vad du tycker om inlägget:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-mailadress? (bara jag som ser den)

Har du någon blogg?

Vad ville du lille vän?

Trackback
RSS 2.0