Sömnig helg

Idag kan man titulera sig som SM-guldsinnehavare i en vecka.
Just det, det är faktiskt en vecka sedan jag, stora Andreas, Annica och Dennis begav oss till Halmstad för att se guldstriden i Allsvenskan avgöras. Vi startade tidigt på morgonen och avverkade de 25 milen på två timmar och 40 minuter. Väl där blev vi liksom många andra Svenska Mästare i fotboll 2008. Men det var då de. Nu är det nu. Men man har ändå fattat att vi faktiskt var där och vann. Jag har svårt att ta de till mig.

Denna helgen skulle gått i vilans tecken. Jag var helledig från jobbet och har därför tagit det ganska lugnt under lördagen åtminstonde. Fick reda på att Alby-Boden troligtvis uppstår innan jul. Mer än så vet jag inte nu.
Var en sväng på Albylen och fotograferade på förmiddagen. Bilderna blev kassa eftersom det var alldeles för mycket verktyg och bråte ivägen mellan linsen och folket som jag skulle plåta. Kvällen kom med god mat och bra TV. Blev att man var uppe lite för sent igårkväll. Det fick jag sota för idag.

För idag på morgonen runt klockan 07.30 ringde chefen och undrade om jag kunde jobba. Eftersom jag har samma signal till alarmet så stängde jag bara av samtalet när det började ringa. Det var först fem minuter senare som jag upptäckte att det faktiskt hade ringt. Fick ett SMS också där jag blev ombedd att hoppa in på jobbet, pga att oridnarie personalen var sjuk. Efter två sekunders tänkade tog jag chansen. Ångrar det väl inte så mycket. Men visst min lediga dag försvann. Å andra sidan skulle jag ju jobbat förra söndagen, så det jämnade väl ut sig kanske. Är väl kanske ett slags straff.

Nu sitter jag dock här i Kalmar och har avnjutit fläskfilé med klyftpotatis samt tre winerbröd till efterrätt. Kanske får jag spy upp allt igen eftersom det cirkulerar magsjuka på jobbet. Men jag hoppas jag slipper det. Magsjukan alltså. Jag lagrade på mig lite extra cola ifall att. En annan dundermedicin mot sjukdomar är Jägermeister.

Sist jag hade magsjuka och inte kunde äta något drack jag ett glas jäger på morgonen. Fy fan va det sved i magen. Men jag tror det dödade bakterierna i alla fall. Mer Jäger åt folket, samt till ICA också. Eller varför inte Apoteket.

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Ska Alby-Bonden stå upp igen? Berätta mer om vad du vet, jag är väldigt nyfiken!

2008-11-17 @ 17:01:05
URL: http://www.nogg.se/nillasliv

Skriv vad du tycker om inlägget:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-mailadress? (bara jag som ser den)

Har du någon blogg?

Vad ville du lille vän?

Trackback
RSS 2.0