Womanizer, Womanizer, Womanizer... För helvete!

Jag och Ulrika diskuterade för någon vecka sen musiksmaker. Jag är ju lite mera åt det dunka-dunka. Det ska vara techno och dance typ. Medan vi diskuterade kom Ulrika fram till att Britney Spears nya låt, Womanizer är ungefär som techno. Det är en upprepning bara. Citat från Urlika; "Womanizer, Womanizer, Womanizer.... För helvete"

Just den meningen har etsat sig fast på min hjärna. Varje gång jag hör låten kan jag höra henne säga just den meningen. Varje gång. Den är så klockren. Kommentaren alltså. Men nu har jag börjat fundera på vad just ordet Womanizer betyder. Satt och slog lite på Wikipedia ikväll utan resultat. Hittade istället en blogg om ämnet. Bifogar texten från just det inlägget nedan:

Jaja jag får fortsätta att tro och hävda att den största skillnaden mellan en player och en womanizer är syfte och mål. En player är dramatisk i sina gester och sina väl medvetna val. En player vill synas och höras. Syftet för en player är inte att ”smörja upp” tjejen och i slutändan få ligga. Nej syftet för playern är att ALLA ANDRA ska veta och tro att han får ligga. Det är viktigt att hävda sig och klämma kommentarer som ”fan grabbar! henne har jag haft, en jävel på att suga!” eller ”ähh hon va inte mycket att ha, för långa ben så hon red så jävla dåligt”. Att förstöra tjejens rykte på vägen spelar ingen som helst roll, samvetet är lika med noll. Att han sen går hem ensam när ingen ser, har ingen som helst betydelse för honom, så länge ingen ser...

Sen har vi då det lite ”ny gamla” myntade uttrycket womanizer (som antagligen kommer vara på alla fjortonåringars läppar inom loppet av en månad). Womanizern kan nog lätt blandas ihop med playern för obekanta ögon. Men har man en gång träffat en womanizer så vet man. Han har helt andra syften än playern. Han vill varken synas eller höras och framför allt inte kallas en player. Han vill inte såra någon. Han vill kunna sluta. Han skiter fullständigt om andra tror att han inte får ligga för HAN vet att han inte kommer sova ensam inatt. Han vet att han avskyr att sova ensam. Det handlar inte längre om sexet. Men han är tacksam för alla de flickor i hans väg som tror att just hon är den som ska kunna förändra honom. Det gör hans arbete mycket enklare. Han är inte helt säker på om han själv vet varför det ligger i hans natur att ständigt vara sökande. Inte heller vad han söker. En womanizer i mina ögon känner sig ofta trasig. Han är inte alls så lättsam som playern, han är en grubblare. Han begraver sig i sprit, minnen och kvinnor. Att kvinnor kommer in i den kategorin är bara ren otur. Det är bara ett sätt för honom själv att överleva. Han vill sluta hitta fel på alla. Han vill bli kär. Och för alla er som tror att en womnizer inte kan blir kär så har ni helt fel. Det är bara det att han redan varit det en gång –långt innan du kom in i bilden. En womanizer har varit så otroligt kär någon gång i sitt liv att han kommer att fortsätta söka efter  just den personen igen. Så länge du inte kan bli som den flicka han en gång älskat så högt så är du tyvärr chanslös. Då är du bara en bricka i spelet, eller hans livboj.

Men det har aldrig varit hans mening att göra dig så illa att du vaknar 5 timmar och 78 tabletter senare för att upptäcka att du fortfarande lever... det ligger bara i hans natur.

Sammanfattningsvis: Så enligt mig är womanizern den du ska akta dig för. Det är han som bränner dig och ger dig ärr för livet. Playern är mest patetisk och oftast ung. Han kan växa ur det. Womanizern är den som kan skada dig. Men inte för att han vill, utan för att han måste. Det finns en anledning till att när två människor sätts mitt ute i havet så överlever den ena längre än den andra. Har ingen sett paniken som utspelar sig när någon klättrar på en annan i vattnet för att inte drunkna? Vi vill bara hålla oss flytande så länge som möjligt. Kan någon anklaga oss?

källa: http://justagirlinthisworld.bloggagratis.se/2008/10/09/1011541-player-vs-womanizer/

En ganska bra sammanfattning tror jag. Nu har i alla fall jag fått en klarare bild av Womanizer.



Kommentarer

Skriv vad du tycker om inlägget:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-mailadress? (bara jag som ser den)

Har du någon blogg?

Vad ville du lille vän?

Trackback
RSS 2.0