Helgen

En ledig helg. Två dagar i rad dessutom. Det kom som en överraskning idag. För enligt schemat skulle jag ha jobbat imorgon också. Men nu blev det inte så. Det är underbart skönt. Men jag stortrivs så bra på jobbet så jag skulle gott och väl kunnat jobba imorgon ändå, bara för att vi har så fantastiskt trevligt ihop. Vi i kassateamet alltså.

Morgondagen kommer inte att inledas med en lång sovmorgon, nej nej. Här skall det jobbas ändå. Jag ska upp tidigt och handla kläder och skor plus lite annat sånt som man inte hinner med när man jobbar 9.45-20.45 om morgonen/dagarna/kvällarna. Typ laga mat och tvätta kanske.

Sen på eftermiddagen ska jag handla för sista gången på Alby-Boden. Dom stänger nämligen för gott imorgon. Jag är väldigt ledsen för det. Affären som varit mitt liv under tre sommrar kommer aldrig mer att vara det. Dessutom tänker jag på alla gamla människor som inte kan ta sig till affären, utan nu tvingas kör upp till 5-7 mil enkel resa för att få mat och mjölk. Bara det svider i hjärtat på en stackars affärsknodd.

Men det är väl så dom vill ha det. Politikerna. Sydöstra sidan skall inte få existera. Det skall inte få bo någon där. Istället skall det uppföras ett stor jävla museum där vi blir inglasade, så 08:or kan komma och titta på oss. För alla jävla politiker (oavsett partitillhörighet, färg eller bokstav) vill ju att allt, precis ALLT ska ligga i eller norr om Färjestaden. Har dom inte tänkt på att det till exempel bor folk i Ottenby som vill gå i skolan? Ska dom behöva åka till Färjestaden för att behöva gå på ett högstadium till exempel? Eller tänk alla alkisar som nu tvingas ta bilen(!) till Systembolaget i Färjestaden för att släcka törsten? Nej kanske inte så allvarligt som att de tar bilen, det finns ju faktiskt fungerande kollektivtrafik, NOT. Bara det är en sak som borde vara en mänsklig rättighet. Det är väldigt allvarligt hur som helst. Förbannade Färjestaden. Det är tur som fan att det finns en bro från idiot-Färjestaden som leder till något bättre, nämligen staden Kalmar!

Nu känner jag att detta inlägg blev väldigt negativt. Det var ju inte så jag menade att det skulle bli när jag började. Därför avslutar vi här och nu, för att slippa mer negativ text. För tillräckligt negativa är vi ju redan här i Kalmar, eller i alla fall de flesta. Jag är positiv till allt som inte stavas Kultur/Konstumuseum dock. Allt annat är välkommet!

By the way sådär; den 10 oktober gott folk, detta är speciellt till Jonssons, Rallybrudar har premiär då. Den skall vi se? Eller hur? Läste att den skulle ha premiär i juldagarna, men det var väl en gamal artikel. Tur att man kan ha fel också.

Kommentarer
Postat av: denke

10 oktober it is! :D

2008-10-05 @ 13:40:06
URL: http://deenkee.blogg.se/

Skriv vad du tycker om inlägget:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-mailadress? (bara jag som ser den)

Har du någon blogg?

Vad ville du lille vän?

Trackback
RSS 2.0