Jag tänkte blogga

Har varit ledig nu i snart två dagar. Dessa dagar har inneburit återhämtning och ångest. Ångest över fotomaskinen. Jag pallar inte göra det som måste göras. Men nog om det för då blir det bara ännu värre.

Återhämtning ja. Igår lirades de pingis för första gången sedan sist, och det var verkligen länge sen. Vi höll på i en och en halvtimme. Jag var inte i samma form som innan, men det vore väl konstigt om jag vore bra för en gångs skull. Först lite uppvärmning, sedan en match, där jag tror min motståndare, Annica, vann faktiskt. Eller vann jag? Jag kommer faktiskt inte ihåg. Det är liksom Annica och jag som är sämst på pingisen. I alla fall jag. Annica är bra. Bättre än mig. Till och med bättre än Dennis. Jo det är faktiskt sant. Men i alla fall. Avslutningsvis så blev det en dubbelmatch, Annica/jag mot Tomas/Bosse. Den matchen förlorade vi ganska enkelt. Även om vi inledde bra. Vi tar liksom alltid poäng inledningsvis. Sen rasar allt när jag serve:ar. Vi hann med och spela ännu en match till sen. Mot Tomas/Jonathan. Där inledde vi också övertygande för att sedan rasa ihop. Summa sumarum en ganska bra kväll. I alla fall trevligt sällskap i form av Annica. Vi bestämde BioRio på torsdag. Rallybrudar skall ses. Vi ses där n övriga som ska med. Ni vet vilka ni är.

Dagen idag då? Inte mycket. Lagat mat och tvättat. Eller ja tvättat och tvättat. Jag slängde tvätten i en hög sen hoppade den in i maskinen själv. Men det är färdigt nu i alla fall. Nu väntar en vecka med mycket jobb framför sig. Vi börjar imorgon med ordinarie tidert 9.45-20.15 för att sedan köra på i öppning-stängningstider under helgen. Samma sak gäller tisdag-onsdag. Undantaget är alltså måndag där jag jobbar 9.45-18.30. Kan var rätt skönt. Torsdagen skall ju tillbringas i biostolen.

Vi ses den kommande helgen/veckan

Kommentarer

Skriv vad du tycker om inlägget:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-mailadress? (bara jag som ser den)

Har du någon blogg?

Vad ville du lille vän?

Trackback
RSS 2.0