På ruinens brant

Idag kom beskedet att ICA i Mörbylånga har gått över till KF Göta som äger Konsumbutikerna i Kronoberg, Kalmar och Jönköpings län. Eller ja ICA-butiken kommer finnas kvar till och med 2010 om inget annat händer. Willy som just lagt ner affären här på hemorten har nu även sålt fastigheten som han ägde i Mörbylånga, där då ICA Skansen huserar. Ett dråpslag för ICA. Jag hade helst sett att Konsum dött "in the big orange", Mörbylånga City.

Jag tycker inte om Konsm eller Coop-föreningen alls. Allt som är rött är bra. I affärsväg alltså. Inte politiskt. Men nu gällde detta inte politik utan affärer. Senast jag var på en Coop-butik var väldigt länge sedan, troligtvis vid påsk, när et var billigt godis. De är få gånger alltså. Ända sedan födseln har jag blivit uppfostrad med Vivo och ICA. Willy hade ju Vivobutik innan den blev ICA. Sedan dess har jag varit fast.

Nu tar äckliga Konsum över ännu en butik imitt närområde. Jag som hade tänkt stödja Mörbylångas ICA-butik får istället stödja ICA-Maxi i Kalmar. Ett klokt val av butik. Maxi alltså.

Nu hoppas vi bara att profetsian om att "Coop kan fara åt helvete" slår in med omedelbar verkan!
Länge leve privatägda ICA!

Kommentarer

Skriv vad du tycker om inlägget:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-mailadress? (bara jag som ser den)

Har du någon blogg?

Vad ville du lille vän?

Trackback
RSS 2.0