Vi är tråkiga Kalmar - på läktaren!

Idag var det ju fotbollsmatch på Fredriksskans igen. Guldstriden ni vet. Jag vågar knappt tala om den. Därför kommer jag nog i fortsättningen att hålla tyst också. Men i alla fall. Dagens match kan man ju dryfta några ord om. Kalmar vann i alla fall inför en usel publiksiffra, 5891. Den borde varit dubbel så stor med tanke på vilken sits Kalmar FF just nu befinner sig i.

När det är under 6000 personer på Fredriksskans så låter det inte så värst mycket. Det gör det aldrig föresten. Det brukar vara rätt tyst. Men idag var det sämre än sämst. Vissa perioder i matchen var det tystare än i Hulterstads kyrka, och då förstår ni att det var tyst.

Bakom oss idag på Norra stå hade vi ett gäng ungdomar, tror dom var 3-4 stycken och runt 16-19 år.. Dom stod inte upp, som man då ska när man köpt biljett till Norra stå. Nej dom jävla idioterna satt ner på räcket med fötterna inkörda i min stol. Gick ju för helvete inte att fälla upp sätet. Men det var väl inte det värsta dom höll på med. Nej dom pratade hela tiden. Nu tänker ni säkert, vad bra att det fanns någon som höll igång i kyrkan, förlåt på Fredriksskans. Visst det var väl okej att dom höll igång, eller åtminstonde försökte en av dom. Han hånade, skrek och fjantade sig värre än värst. Tydligen lirade han handboll och klagade på att vi, riktiga supporters, klappade i fel takt. Mupp! Saken är dock att de flesta som befann sig inom en radie av 10m hörde dom och störde sig ganska rejält på deras skitsnack.

När det blev mål för Kalmar, 2-1-målet,  vände sig gubben jag sitter bredvid och sa följande;
Det var ett jävla liv på er då
Visst, då skrek verkligen ALLA i kapellet, förlåt Fredriksskans
Tänkte nästan vända mig om jag också och ge dom en känga, fast en positiv kritik. Dom höll ju i alla fall igång. Men det vågade jag inte. Jag såg ju inte hur stora dom var.

Dessa gentlemän var i alla fall inte lika dumma i huvudet som AIK:aren som stod bakom oss i Augusti, som nästan orsakade stort pådrag hos vakterna. Som tur var så var det ingen som såg detta och rapporterade.

Jag undrar föresten om Kalmar FF kommer få böta, eftersom det var någon som tände en bengal på sektion E? Röken stod still under läktaren ett bra tag, eftersom det var precis vindstilla. Luktade ganska äckligt. Men men.

Nu kan man i alla fall gå med näsan högt till på söndag i alla fall.

Vi ses på Media Markt och på läktaren!

Kommentarer

Skriv vad du tycker om inlägget:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-mailadress? (bara jag som ser den)

Har du någon blogg?

Vad ville du lille vän?

Trackback
RSS 2.0