At Öland

Idag är en ledig dag i mitt liv. Den första lediga dagen på en vecka faktiskt. det har annars varit full rulle på Media Markt i Kalmar.

Vi öppnade ju som sagt klockan 06.00 i torsdags morse, och hade därefter öppet till 22.00. En helt underbar dag faktiskt, men väldigt tröttsamt i längden. Det var tur att vi hade god hjälp från Växjö och Nacka dessa dagar. jag behöver väl kanske inte gå in på detaljer över dessa dagar som varit men kul har det varit i alla fall. essutom är det ju jag som är fotoansvarig för framkallningen av bilder i informationen. Det är ett ärofyllt uppdrag, men ganska svårt när man ska göra lite mer avancerade tryck typ som t-shirts osv.

Jag har även hunnit med att se en del fotboll nu under helgen. Självklart kommer matchen i söndags att sitta inombords på mig ett ganska bra tag framöver. Herrejävlar vilken match och vilken inramning. Vi var ca 8000 som såg matchen på Fredriksskans i söndags eftermiddag mellan serieledarna Kalmar FF och jagande IF Elfsborg. Som vanligt när det gäller matcher för KFF:s del vågar jag aldrig tippa något resultat eller säga vem som vinner för det brukar alltid sluta tvärtemot. Därför var jag inställd på en förlust för KFF. Som tur var blev det då ingen förlust, utan Kalmar drygade ut serieledningen med fyra poäng till Elfsborg.

Många säger att Allsvenskan är avgjord redan. Jag håller inte med. Kalmar kan tappa, liksom Elfsborg. Vi ska inte glömma att bakom kommer Helsingborg i en ruskig fart. Men jag kan i alla fall säga såhär att KFF tog i och med söndagens vinst ett steg närmare SM-bucklan.

Ledig dag idag alltså. Vad gör man då? Jo man tvättar och städar lite här hemma. Man hinner inte med det när man bor i Kalmar, för man går upp klockan 08.30 på morgonen och kommer hem lite efter 20.30 om kvällarna. Lediga dagar får man göra sånt här tråkgöra, som dock är väldigt viktigt. När jag är färdig med allt sånt ska jag slappa. Eller vänta föresten, klockan 14.15 ska jag se reprisen av matchen från i söndags. Det är vad jag ska göra.

Nu är tvätten klar och den skall hängas upp. Tack för mig just nu.

Kommentarer
Postat av: denke

jag vill oxå se elfsborgsmatchen på tv :(

2008-10-01 @ 12:14:11
URL: http://deenkee.blogg.se/

Skriv vad du tycker om inlägget:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-mailadress? (bara jag som ser den)

Har du någon blogg?

Vad ville du lille vän?

Trackback
RSS 2.0