Mysig helg i Norrköping

Igår kom jag hem efter en hel helg i Norrköping. Vi i kassapersonalen r varit där uppe och praktiserat på Media Markt i Norrköping. Det har verkligen varit intressant att följa arbetet där uppe. Personalen var go och hälsade på allt och alla. Alla var verkligen supertrevliga.

Fredagen började med att vi åkte väldigt tidigt från Kalmar, redan vid 7.30. Men jag hade inga problem med att stiga upp så tidigt eftersom jag var på strålande humör när jag la mig och somnade i torsdags. Anledningen (Kalmar FF - KAA Gent 4-0) har ni kanske redan läst i tidigare inlägg. Men i alla fall, en lång bilresa, dock utan två kollegor som tyvärr fick vara hemma på grund av jobb och sjukdom. Vi började jobba direkt på MM när vi kom fram. Arbetet slutade vid klockan 20.00, ja butiken stängde menar jag. Samtidigt hemma på Öland så satt det tre stycken och frös på Kvarnvallen som skickade rapporter till mig om hur det gick i matchen mellan Hulterstads AIK och IFK Kåremo. Tack ska ni ha. Och ett särskilt tack till Dennis som skrev matchanalys till mig och hemsidan. En dag kommer du bli rikligt belönad.

Efter jobbet åkte vi till Maxi och handlade lite mellanmål, där vi även hittade en smörgåstårta som vi mumsade i oss på hotellt. Vi bodde ganska flott på Scandic City. Hotellet låg alltså mitt i stan. Vi hade nära till allt i stort sett. Men efter första dagen var vi så trött att vi gick och la oss efter att vi ätit upp smörgåstårtan. Den var god, men ack så mäktig. Man somnade gott i sängarna också.

Lördagen öppnade MM vid 10 och vi jobbade där till klockan 17.00. Vi åkte tillbaka till hotellet och tog igen oss i en timme innan vi skulle ut och äta. Vi fick av MM-personalen rekommenderat ett ställe som hette "papa grapa", en italiensk resturang. Där hade vi väldigt trevligt. Jag åt ett grillspett, och jag tror dom flesta av oss också åt det. Köttet var gott, men korven som satt på spettet smakade inte alls lika gott. Men man blev mätt.

Efter maten begav vi oss till Harrys mitt i centrum. Där satt vi till klockan 00.00 och hade det übertrevligt. Det blev några kalla denna kvällen. Eller ja, en öl på resturangen och en på puben, sen blev jag bjuden av Ulrika också. Så det vart ju inte så farligt när jag väl tänker efter. Vi hade roligt åt dialekter, i alla fall jag och Edgar. Men vi gick i alla fall hem runt midnatt. Jag hade nog kunnat stanna någon timme till, men vi skulle ju upp tidigt dagen efter, för vår sista dag på MM.

Söndagen var något kortare än lördagen. 11-17. Vi åkte hem direkt vid stängning. Direkt när jag slog på mobilen hoppade det in 10 stycken SMS om Kalmar FF-matchen. Första gången jag missade en Allsvensk hemmamatch på 3-4 år. Det känndes verkligen bittert. Det var nästan så jag grät lite i baksätet på väg hem. Dessutom hade årets mål gjorts på Fredriksskans fick jag veta. Som tur var så var inte min plats ledig på Fredriksskans, Dennis hade nämligen mitt kort. Jag hoppas han njöt av tillställningen.

Hemresan gick väldigt snabbt, vilket var skönt. Väl hemma såg jag på Sportspegeln som mamma och pappa spelat in. Då började jag nästan gråta ännu mer när Kalmar FF:s tre mål vevades fram och tillbaka i tv-rutan. Jag somnade i alla fall gott.

Sammanfattningsvis så har det varit en väldigt bra helg i Norrköping. Jag har lärt mig något och jag vet att jag kommer ha nytta av det i framtiden när vi i Kalmar öppnar vårt varuhus. Vi kommer nog få öva en del innan i Kalmar också. Det känns tryggt. Dessutom är vi nog ett bra sammansvetsat gäng som kommer starta upp på onsdag efter två dagars ledighet.

Men nu är man alltså hemma i Kalmar igen, eller ja inte idag då. Jag är nämligen på Öland. Jag har funderingar om att se GAIS-IFK Göteborg på TV, men jag har inte kanalerna. Jag brukar ha det, men av någon lustig anledning så har Boxer stäng mitt kort eftersom det bara var tre månader jag betalat för. Så nu har jag ingenstans att se matchen, om inte Cafét i Skärlöv öppnar sina portar ikväll. Det skulle nämligen vara kul och få prata lite med Annica igen. Vi ska i alla fall på bio på onsdag om allt vill sig väl med Dennis och Andreas också.

Tjillevippen, eller som dom säger i Norrköping "Näe fyy tjyven duö"

Kommentarer

Skriv vad du tycker om inlägget:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-mailadress? (bara jag som ser den)

Har du någon blogg?

Vad ville du lille vän?

Trackback
RSS 2.0