Överlägsna Kalmar FF

Ikväll har det spelats fotboll, allsvensk fotboll. Sveriges bästa lag för närvarande, Kalmar FF, vann åter mot äckel-bajen på Söderstadion. En seger som känns skönare än dom flesta segrar om året. Matchen mot Hammarby ska man bara vinna. Det känns i bröstet, halsen och i skallen när man vunnit.

Jag minns själv våromgångens match när KFF-Bajen spelade på Fredriksskans. Matchen var mållös ända till den 94 minuten. Då klippte Ingelsten till med 1-0. Luften gick ur mig. Det var en sån otroligt skön känsla att få sätta dit Bajen då. Underbart!

Dagens match på Söderstadion kändes på förhand som en svår nöt att knäcka. För det första så var det Daniel Stålhammar som skulle dömma. Alla som följt Svensk Fotboll de senaste åren vet att den domaren kan man inte lita på. Jag brkar gå in med den inställningen till matcher som han dömmer, det blir minst en straff eller minst en utvisning. Det har inte slagt fel ännu i alla fall. Det gjorde det inte i dagens match heller. Som tur var blev det bara en utvisning, till en bajare. I Kalmarlägret skanades både Relm och Snackström var borta. Istället fick Lasse gå in centralt med Viktor, samtidigt som Jimmie Augustsson och Daniel Sobralense fick varsin kant att spela upp bollarna mot Ingelsten och Delm. Samtidigt var Wastå tillbaka från sin hjärnhinneinflammation. Själv hade jag nog velat se Zlatan fortsätta, men efter slutsignalen idag var det rätt att satsa på Wastå i målet. Målen idag gjorde av Sobra och inhopparen Stefan Larsson som är blixtsnabb på sin kant. Ingelsten och han ihop på top skulle nog få motståndarna att tro att Usain Bolt, ni vet han 100m-löparen, klonat sig själv och gjort sina två kopior till äkta fotbollspelare.

Dessutom känns det extra skönt att Elfsborg torskade två poäng mot Sundsvall idag. Tabellen är verkligen trevlig läsning just nu:


Nu kan man sova lugnt och skönt i alla fall tills på torsdag då det är Uefa-cupmatch mot Feyernoord på bortaplan. Sen är det Svenska Cupen-final på söndag. Jag hoppas innerligt att jag kan gå. Det är faktiskt inte säkert trotts att jag har biljett. MM måste få upp sina varor. denna veckan har vi jobbat 8-20 nästan varje dag, nmed undantag 8-18 i fredags. Men det har verkligen varit hårda dagar. Jag hoppas det blir ordinarie tider kommande vecka.

Sov gott alla Kalmar FF-fans!

Kommentarer

Skriv vad du tycker om inlägget:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-mailadress? (bara jag som ser den)

Har du någon blogg?

Vad ville du lille vän?

Trackback
RSS 2.0