Nytt år, nya möjligheter - tillbakablick 1

Detta blir premiärbloggning för de nya året som skrivs MMIX, eller om man så vill, 2009.

Nyårsaftonen var en mycket trevlig avslutning på år 2008.

Ett 2008 som jag kommer minnas som ett år då jag för första gången satta min fot på Kalmar Airport och klev på planet som tog mig och de övriga till Gran Canaria. En resa jag hemskt gärna ville göra om detta året, men som vissa sätter käppar i hjulet för.

Direkt efter hemkomsten så blev jag kastad i hetluften direkt. Jag hade nämligen fått mitt första jobb i Kalmar. City Gross hade öppning och jag fick starta dag två i kassan. Jobbet blev en månad långt, sen blev vi kickade. Endast en av oss 14 från Manpower fick fortsatt jobb där. Skandal!

I mars månad sparkade fotbollsallsvenskan igång igen, med en repris från förra årets premiäromgång, AIK-Kalmar FF på Råsunda i Stockholm. 0-0 slutade matchen och jag tror om jag inte minns helt fel att jag missade den på grund av vinterkräk.

April månad bestod av firande av min 20-årsdag. Fast nästan hela april, bestod mestadels av fotboll och fotboll och åter fotboll. Hela året har liksom enbart handlat om fotboll. Ja jag vet ni är väldigt trött på mitt tjat om detta fenomen, men bor man i Sveriges bästa fotbollstad för närvarande så är det inte konstigt att det är fotboll i skallen på en hela tiden.

Månaden maj, massor av fotboll och jobb. I alla fall lite på Alby-Boden.

Juni var det åter dags att börja tillbringa sommaren regelbundet i Alby-Boden. Riktigt underbart. Vad man inte visste då under sommaren var att affären skulle läggas ner den 4 oktober. Detta slog ner som en bomb över sydöstra Öland en morgon i september. Äldre människor satt och grät i sina hem har jag fått veta. Men sommaren på Alby-Boden var sig lik. Massor med folk och turister. En arbetsplats som jag lärt känna många människor igenom. Speciellt Olle. Första intrycket var en sur gammal skitgubbe, men som i mina ögon bara blev trevligare och trevligare.

Desuutom fick jag min anställning på Media Markt i Kalmar. En anställning som jag fortfarande har och hoppas kunna få behålla även efter att provanställningen gått ut. Jag är så glad att jag fick jobbet. har fått så många nya vänner som jag umgås med både på och utanför jobbet. Tack hela Media Makrt för denna otroliga vänlighet och glädje som sprids i varuhuset.

Del 2 av Nytt år, nya möjligheter - tillbakablick kommer snarast.

Kommentarer
Postat av: Stephanie

Låter som ett händelserikt år! Verkligen! Hoppas du kan jobba vidare på MM. Man trivs så mycket bättre om man gillar sina kollegor och arbetsuppgifter! Du är välkommen på ett Body Pump-pass någon gång om du skulle vilja =)

2009-01-10 @ 13:47:30
URL: http://gymtraning.blogspot.com

Skriv vad du tycker om inlägget:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-mailadress? (bara jag som ser den)

Har du någon blogg?

Vad ville du lille vän?

Trackback
RSS 2.0