Sena nätter

Idag är jag trött, riktigt trött. vaknade klockan 9.45 av att klocksatan ringde. Som den alltid gör när man skall gå upp. Men idag var jag tröttare än tröttast. Anledningen? Jo jag var uppe till klockan 03.00.

Gårdagen bestod av jobb. En heldag på Media Markt tar på krafterna, definitivt. Mer folk än vanligt. I alla fall mer än vanligt vad som är vanligt för en vanlig vardag. Mycket vanligt. Men det var alltså ovanligt mycket folk igår och lite att göra. Det pratades om att slänga ihop ett gäng från kassan hemma hos Sara på kvällen. Men först skulle vi åka skridskor.

Klockan 18.15 stegade jag och Edgar in i ishallen med våra skridskor. Edgar hade för dagen ett helt nyinköpt par. Han påstod att han inte kunde åka alls. Pytsan. Han var till och med bättre än mig, och jag tycker jag åker ganska bra. Men uppenbarligen gör jag inte det. Kvällens grymmaste insats stod Kim för. Gud va bra hon åker. I alla fall så lirade dom andra som var med hockey, och jag, Edgar och Kim åkte runt för oss själva på ena halvan. Efter isdansen begav sig Edgar och jag oss hemåt.

Väl hemma ringer Sara och undrar om vi ville dyka upp hos henne och kolla film med henne och Sofie. Var enbart jag som kunde så jag stack ner till Maxi och handlade chips och lite dricka. Dök upp hos Sara på Esplanaden vid 21. Må säga att det var en sjuhelvetes fin lägenhet hon hade. Sofie och Sara hade varit och hyrt en film, Another Gay Movie. En parodifilm på American Pie. Fyra gaypolare ska förlora oskulden innan deras collagetid är över. ja ni fattar. Exakt samma som American pie. Efter att ha sett, eller typ blundat bort den filmen, så är American pie en miljon gånger bättre. Fy farao vad äckligt det var att kolla på den hyrda filmen. Visst, jag har inget emot homosexuella eller så vidare. Men filmen var å de grövsta. Det var inte direkt cencurerat. man såg hela paket och den biten då va. Men Sara och Sofie gillade filmen, mycket pga att det nog fanns en hel del snygga killar i den som dom tyckte om. Näe usch, en sån film är inget för mig.

I alla fall efter filmen satt vi bara och pratade, och klockan rann iväg. Vi kom inte ifrån Sara förän klockan var 02.30, och jag var väl inte hemma förän vid 03.00 och somnade nog inte förän 03.30. Hemska mardrömmar hade jag också. Inte om bögar osv. Utan om inventeringen som ska vara i februari.

Idag har det dock varit en helt lysande dag på jobbet. Lisa var i högform. Hämtade henne i Norrliden på morgonen, samt hennes sambo, Yonna. Gah va jag kommer sakna Lisa nu de kommande veckorna. Hon jobbar alltid när jag är ledig om helgerna. Lite tråkigt faktiskt. Det är en frisk fläkt den där Lisa.

Nu jobbar jag måndag-onsdag sen har jag en fyra dagars ledighet framför mig. Får se om jag hinner hem till födelsedagsbarnet med min present på onsdag. Den som lever får se.

Nu ska jag gotta mig i en av de största konspirationsteorierna, attacken mot WTC. Filmen United 93 går på TV3 och det är en riktigt bra film, bättre än filmen om enbart World Trade Center. Det är enbart KD:ar som kommer upp med sånna här teorier, tror Dennis. Eller var det arbetslösa? Nåväl. Jag har ett jobb, så jag hittar inte på dom i alla fall, jag läser om dom och tror på dom.

Tjillevippen!

Kommentarer
Postat av: denke

jobb jobb jobb?

2009-01-18 @ 21:47:30
URL: http://deenkee.blogg

Skriv vad du tycker om inlägget:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-mailadress? (bara jag som ser den)

Har du någon blogg?

Vad ville du lille vän?

Trackback
RSS 2.0