Träning, årsmöte och skidskytte

Efter ett ganska långt uppehåll är jag tillbaka igen. I alla fall ett tag. Ibland kan jag sitta och dikta ihop bloggningar på löpnde bad. Men oftast tar det stopp. Skrivkramp helt enkelt. Men nu har jag ju i alla fall lite och berätta.

Tänkte börja med att berätta att dom ringde igår från valberedningen i HAIK. Dom hade haft sammanträde i tisdags och ringde mig alltså igår och undrade om jag ville gå med i styrelsen för Hulterstads AIK år 2009, dvs nu. Jag tackade ja, men jag vet inte till vilken position som jag kommer att bli erbjuden. Jag hoppas inte att det är  sekreterare eller kassör. Det är nämligen dessa poster som står lediga. Men man kan ju hoppas att man bara blir ledamöt eller något sådant. Mötet får utvisa detta, den 25 januari u Hulterstadsgården. Jag är ledig då, så jag lär nog bli tvungen att gå på det. Hela min lediga fyradagarsperiod nästa vecka är snart uppäten av massor av saker som skall fixas.

En sak som jag också bestämt är att börja träna flitigt. Inte på gym då, utan "hemma-träning" eller vad man ska kalla det. Äta nyttigare, och verkligen gå upp klockan 07.00 på morgonen och snöra på sig löparskorna, trotts att man inte vill detta egentligen. Men jag tror om man verkligen börjar med det och kommer in i de så ska man nog kunna få det till en drog och fortsätta med det. Vi får se hur det går, men jag har redan börjat träna lite här hemma nu.

Igår var det skidskytte och jag fick lov att titta på det, förlåt alla bordtennisproffs; Annica, Andreas, Dennis, Johannes. Men det var verkligen spännande att följa. Det är sällan jag får se skidskytte när jag jobbar så extremt mycket. Nu till exempel så kommer jag jobba intensivt i sex dagar med start imorgon. Hela dagar förutom måndagen. Sen kommer en period på fyra dagar som jag kommer vara ledig på. Men som jag redan har fulltecknat i min kalender.

En annan sak som jag stör mig mycket på nu är att min mellanslagsknapp, dvs # på min mobiltelefon har slutat fungera. Jag kan knappt skriva meddelanden, samt att jag måste använda knappen när jag ska gå hem på kvällen från jobbet när det är hemgångskontroll av vakterna. Attans!

Det var väl de hele för nu.

See ya!

Kommentarer

Skriv vad du tycker om inlägget:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-mailadress? (bara jag som ser den)

Har du någon blogg?

Vad ville du lille vän?

Trackback
RSS 2.0