Det är en världslig sak

Igår när jag satt och var hög på Coca-Cola, ja jag kan faktiskt bli det ibland fråga Annica, så kom jag på att gud faktiskt finns. Det är en lite fiktiv liten figur med propeller där bak på ryggen. Jag syftar givetvis på Karlsson på taket. Denne Karlsson är så bra på alla sätt. Han bara är så att säga.

Numera tillber jag alltså Karlsson. That's it. Alting annat är en världslig sak.

Jag har blivit avundsjuk på vissa personer. Bland annat lille Dennis. Han har en fin blogg. Han uppdaterar flitigt. Till skillnad från en annan. Det borde bli skärpning på det planet från min sida. Men icke. Jag har ingen inspiration till att skriva. Dennis får texten att bara flyta på. Jag stammar mig fram, hoppar till andra saker. Jag har inget tempo. Därför skriver jag sällan blogg.

På tal om att skriva. Jag satt igår och läste igenom alla mina gamla matchreferat från HAIKs hemsida. Alltså dessa som jag skrev så flitigt förra året. Jag har inte tänkt på det förr, men herregud vad uppskattad jag var då. Både på hemsidan och ute bland folk. Man fick beröm för något man gjorde ideellt. Vad bra jag skrev sen då.
Det kom faktiskt en och annan tår från ögat när jag satt och läste.

Det kom fler tårar när jag insåg att jag bara skrivit TRE referat från i år.Tre! Det är för dåligt. Men när skulle jag hunnit göra det då? Jag har jobbat varenda jävla fredag. Alltid heldagar. Aldrig till 18.00, eller 18.30. Det grämer mig så in i norden.  Dessutom har HAIK-sidan stått helt stilla. Den har varit fri från uppdateringar. Det är sjukt! Sen vill inte jag skylla på att jag inte har haft tid heller, men jag gör det ändå. Det är inte inspirerande att uppdatera en sida, där man inte har någon som helst insyn i föreningen när man inte närvarar vid matcherna.

Det kommer do kske en uppryckning nu under vinterhalvåret på HAIKs hemsida. Var så säkra.

Det var bio i afton. Beck sågs. Har bara hört negativa saker om filmen. Och den var väl inte direkt den bästa filmen jag sett på länge. De senaste Wallanderfilmerna håller högre klass. Sällskapet på bion höll dock en jäkligt hög klass.

OM någon vecka är det dags för ännu ett nytt biobesök. Flickan som lekte med elden skall ses på måndag den 21/9. Var så säkra!

Tills dess, må bäst!

Kommentarer
Postat av: denke

äntligen lite blogg! och vilket inlägg sen; karlsson som gud, dennis som världsbloggare och bioreferat. i like it!

2009-09-11 @ 00:25:47
URL: http://deenkee.blogg.se/

Skriv vad du tycker om inlägget:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-mailadress? (bara jag som ser den)

Har du någon blogg?

Vad ville du lille vän?

Trackback
RSS 2.0