Någon bad mig skriva

Det blir lätt lite stiltje i bloggen när man inte har ork, tid eller lust att skriva. Denna veckan har varit lite utav en sådan. Tid har defintivt funnits, men inte orken. Jag ska försöka sammanfatta lite här nu vad som gjorts under veckan, visserligen bara två dagar har avverkats men dom har varit händelserika.

Jag jobbar ju då på Media Markt i Kalmar. Vi var på en tvådagars kick-off på Öland i förra veckan. Jag kanske ska ta lite om den till att börja med.
Det var med en stor nervositet som jag mötte upp de övriga kassamedarbetarna utanför MM på torsdagsmorgonen. Men det var inga problem. Det var riktigt roligt att få komma igång. Började med rundvanding i varuhuset. Egentligen får jag inte säga någonting om någonting som rör MM egentligen. Så jag tänker inte säga någonting vidare om MM.

Vi åkte till Öland i alla fall och bodde på hotell Skansen i Färjestaden. Inte så långt från där jag bor alltså. Dagarna bestod av lekar och utbildning. Torsdagskvällen bjöds vi till Eketorps Borg där vi var nästan hela natten också, i alla fall fram till klockan 00.00.
Fredagen sen var också på hotell Skansen där vi lekte och hade utbildning. Det var riktigt underhållande och lärorika dagar i Färjestaden. Tack!

Kvällen sen, alltså efter att vi åkt hem, åkte jag till Björkvallen och gick på fotboll. Det var ju klassiskt Ölandsderby mellan SSG IF och Hulterstads AIK. Och nu är det bevisat, vilket lag som egentligen är bäst på sydöstra Öland, nämligne Hulterstads AIK. Mitt lag, bygdens lag. det kändes härligt. Sen satt jag med bilder och matchreferat fram till klockan 22.00 på kvällen. Man måste ju göra skäl för berömen man får för hemsidan, att det är snabbt uppdaterat.

Lördagen bestod av att sova och återhämta sig. Att fundera osv. På kvällen fick jag ett jobb som datatekniker. Två formaterade datorer på lika många veckor har jag hunnit att utföra. Det känns inspirerande. Nu vet jag ju hur man gör det också, formatera alltså.

Söndagen, fotboll fotboll och åter fotboll. Jag gick och laddade för matchen mellan GAIS och Kalmar FF. kalmar gick segrande ur matchen med 4-1. Samtidigt förlorade IFE med 2-0, vilket kändes som en sten hade lättat från mitt Kalmar FF-hjärta.

Måndagen då, igår med andra ord. Första riktiga arbetsdagen på MM. Och som vanligt får jag alltså inte säga ett dugg om vad som händer innanför väggarna. Snällt va? Jag kom dit vid 7.45 och åkte hem vid 18.30. Handlade sen på Maxi, och fick inte i mig riktig mat  förän 20.30, sen somnade jag nästan omgående. Gud va trött jag var.

Tisdagen, dagen idag alltså. Ja ni kan i princip läsa om föregående stycke igen för att se vad jag har gjort. Ta bort att jag var och handlade bara.

En sak som gjorde mig lite besviken idag var att vi fick reda på att vi skulle till MM i Växjö på torsdag. Jag hade tänkt se Kalmar FF på Fredriksskans då, vilket inte blir någonting av med det. Förbannat också. Men så är livet, arbete går före nöjen.

Nu har ni i alla fall fått en liten hint om vad jag gör om dagarna. Jag jobbar.

Kommentarer
Postat av: denke

inge GENT?! :( stackars dig!

2008-08-27 @ 08:36:26
URL: http://deenkee.blogg.se/
Postat av: Nilla

Haha, då kan du juh komma och hälsa på mig i växjö :)

2008-08-27 @ 10:53:21
URL: http://nillasliv.blogg.se/
Postat av: Andreas

Vad gör du i Växjö?

2008-08-27 @ 17:16:34
URL: http://iseeu.blogg.se/
Postat av: Nilla

Jaghar precis börjat plugga i växjö på universitetet.

2008-08-28 @ 00:36:55
URL: http://nillasliv.blogg.se/

Skriv vad du tycker om inlägget:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-mailadress? (bara jag som ser den)

Har du någon blogg?

Vad ville du lille vän?

Trackback
RSS 2.0